נעליים אורטופדיות / נוחות

אם אתם רוצים נוחות למשך כל היום, לשמור על הכף הרגל מפני נזקים או שאתם סובלים מנפיחות בכפות הרגליים, אי-אסימטריה במבנה כף הרגל, סכרת, יבלות, שפשוף בעור, כאבים כרוניים בעקב ובקדמת כף הרגל סימן שאתם צריכים נעליים אורטופדיות!

נעליים אורטופדיות באות לתת מענה למגוון רחב של בעיות רפואיות הפוגעות ברגליים. אנשים אשר צריכים לעמוד במשך כל היום על הרגליים במסגרת עבודתם נוטים לסבול מבעיות שונות, בעיות אלו לפעמים קטנות אך ללא טיפול בעיות אלו יחריפו וישפיעו על מהלך היום יום. לדוגמא: בעיה של יבלות ברגליים תשפיע על אופן הניידות שלנו וכך על איכות חיינו.

ארגון האורטופדים העולמי ממליץ במקרים של סכרת, בעיות בזרימת דם ובעיות שונות בכף הרגל(כמו שציינו קודם) לעבור לנעליים אורטופדיות שיותאמו ע"י מכון אורטופדי בהתאמה אישית עבור כל לקוח ולקוח לפי מטרת הנעל, הבעיות, מבנה ו"אופי" כף הרגל!

נאורתופדיה - מדרסים ונעליים מקצועיות

מאפייני הנעל האורטופדית

מרביתנו נתקל יותר מפעם אחת במושג נעליים אורטופדיות אך האם אנו יודעים בוודאות מה מבדיל נעל רגילה לנעל אורטופדית? ארגון האורטופדים העולמי מגדיר את נעל האורטופדית כנעל העומדת בקריטריונים הבאים:

עקב יציב – בנוי משני חלקים:

  1. עקב מוצק בעל שטח פנים,שגובהו לא יעלה מעל 4 ס"מ.(דבר זה עלול לגרום לכאבי גב ושלד).
  2. מייצב עקב וקרסול המחבק את העקב הנקרה בקרת תנועה ויציבות motion control – שניהם יחד יספקו לקרסול ולעקב יציבות והובלת גלגול כף הרגל בצורה נכונה ויציבה יותר!

מרכז הנעל יהיה בעל חיזוקים ותמיכות על מנת לתמוך את הקשת האורכית!
קדמת הנעל צריכה להיות בנויה כך שכל האצבעות יהיו מונחות במקומן הנכון בנעל ומבלי לחץ. קדמת סוליית הנעל (חרטום הנעל) צריכה להיות מורמת 1.5-2 ס"מ מהרצפה.
כאשר יש כאבים ובעיות בקדמת כף הרגל אזי קיים צורך בסוליית "רוקי" כאשר חרטום הנעל יהיה בגובה 3 ס"מ ויהיה קשיח וזאת על מנת להוריד עומס ממפרקי קדמת כף הרגל ע"י כך שדחיפת הצעד תעשה דרך סוליית הנעל ולא דרך מפרקי קדמת כף הרגל והאצבעות!

נעליים אורטופדיות להליכה צריכות להיות קשיחות ולא רכות בכדי שהרגל תקבל את התמיכה הטובה ביותר – סוליית הנעל צריכה להיות קשיחה!

נעל לחולי סכרת – תכלול גם רוחב ועומק עבור מדרס מתאים לחולי סכרת שאמור להיות עבה וסוליית "רוקי" קשיחה-על מנת למנוע את מתיחת העור ופעילות יתר באזור הקדמי של כף הרגל "בזמן הדחיפה"(שזה אזור רגיש ביותר אצל הסוכרתיים).
גפת הנעל הפנימית תהיה נקייה מתפרים בולטים ומרופדת, במקרה של נעל מעור אזי העור חייב להיות עור נאפה איכותי ורך ביותר.

סדר עדיפות לסגירת נעליים

  1. סגירת שרוכים – חובק ומייצב את גב כף הרגל בצורה הכי טובה, חשוב במיוחד לסובלים מכאבים בקרסול,עקב וקשת אורכית(מרכז כף הרגל)!
  2. סגירת סקוץ' – פחות מומלץ, רצוי למוגבלים לסובלים מכאבי גב או למתקשים להתכופף לנעל, יכול להתאים גם לאנשים הסובלים מבעיות וכאבים בקדמת כף הרגל בלבד!
  3. נעל "סירה"- לא מומלץ, הנעל לא מחזיקה את כף הרגל והקרסול בצורה אופטימאלית – יכול להתאים לאנשים שלא סובלים כלל מבעיות וכאבים בכף הרגל והקרסול!

במכון נאורטופדיה תמצאו הנעלה מקצועית – ספורט, נוחות ואופנה מהחברות המובילות, נאור יתאים לכם את סוג הנעל המתאימה לבעיה ממנה אתם סובלים או לספורט אותו אתם עושים במקצועיות, איכות, שירות ומחירים הוגנים!

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם